czwartek, 20 marca 2014

HOW TO DRAW MANGA ?


Odkąd zaczęłam interesować się mangą zadaję sobie tytułowe pytanie...
... niestety, nigdy nie miałam na tyle cierpliwości, motywacji i determinacji, by faktycznie coś robić w tym kierunku, by rozwijać swój brak rysowniczych umiejętności i znaleźć odpowiedź na pytanie "how to draw manga.".

Tym razem, zrozumiałam jednak, że nie da się usiąść i od pierwszej kreski stworzyć idealnej postaci, rysowanie bowiem jest długotrwałym procesem rozwoju umiejętności. Talent talentem, ale niestety.. praca pracą...

Inspiracją do utworzenia tego postu stało się niepozorne pudełeczko "kurs rysowania mangi", które sprezentował mi mój chłopak wraz z drewnianą lalką.

Owe "niepozorne" pudełeczko okazało się być spełnieniem moich rysowniczych marzeń, na które z pewnością musiałabym dłuuuugo odkładać pieniążki, które, swoją drogą, ostatnimi czasy non stop ładuję w kolejne tomy mang. Ale post o tym jak zbankrutować w 1 miesiąc innym razem...
Wracając do tematu "magicznego pudełeczka"... zawiera ono tak na prawdę wszystko, co potrzebne początkującemu rysownikowi, mianowicie:

obsadka ze stalówkami

tusze


pędzelek

ołówek + temperówka

przybory do pracy z rastrem

pisaki





#1. Jeśli chodzi zaś o samą naukę, w moim przypadku, bardzo pomocne okazały się być tutoriale zamieszczane między innymi na portalu deviantART. Szczerze polecam pomoce Naschi w dziale "Learn Manga":


1. Zaczynany od nauki proporcji ciała





































2. Następnie podstawy rysowania męskiej i damskiej głowy




3. Kolejny krok, rysowanie poszczególnych części ciała: oczy, uszy...



4. i nie mniej ważne, podstawowe wyrażane emocje

























5. na końcu, włosy

























W galerii Naschi znajdziecie kilka innych dodatkowych pomocy, do tego są one cały cas aktualizowane, więc warto zaglądać, na prawdę, kawał dobrej roboty.


#2. Kolejną pomocą mogą być tutoriale zawarte w filmikach np. na youtube. Jest ich masa, niektóre na prawdę stanowią świetną pomoc, bowiem dużo łatwiej jest rysować, patrząc jak robi to ktoś inny.
Ja polecam:


#3. ale nie mniej ważne kursy podręcznikowe. Najbardziej znaną serią podręczników jest "Jak powstaje manga" wydawnictwa Waneko, złożona z 13 tomów (cena1 tomu ok. 28-30 zł)



#01 początki
#02 postacie bohaterów
#03 łączenie technik
#04 zastosowanie technik w praktyce
#05 techniki rysowania postaci kobiet
#06 wielkie roboty
#07 mangowe ślicznotki
#08 anatomia
#09 sceny walki
#10 fececi w mandze
#11 świat magii i horroru
#12 pary w mandze
#13 wielka encyklopedia strojów



Mam nadzieję, że moja notka jest choć trochę pomocna i zachęci was do podjęcia walki na polu białej kartki, gdzie bronią jest ołówek, tarczą gumka a wiktorią idealne proporcje.
A ja kończąc wpis, życząc wszystkim początkującym, tym którzy mają za sobą długą rysowniczą historię i wciąż się rozwijają), no i oczywiście samej sobie  POWODZENIA o(≧▽≦)o

4 komentarze:

  1. Ja nigdy nie miałam talentu do rysowania, odkąd pamiętam moje rysunki zawsze odstawały poziomem od innych. Tobie życzę powodzenia i pochwal się później jakimiś pracami. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. O... Zazdroszczę przyborów... Jakoś tak zawsze mi na nie szkoda pieniędzy i męczę się zwykłym czarnym długopisem... Powodzenia w rysowaniu!

    I pisz często o tym japońskim, bo też miałam aspiracje by sama się go nauczyć, ale wybitnie mi nie idzie : )
    Do napisania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ila ja bym dała za takie magiczne pudełeczko, ach, szczęściara! :D
    Życzę wytrwałości w nauce, ja od roku staram się coś zdziałać w tym kierunku i widzę efekty, więc Tobie tez tego życzę :D
    Pamiętaj, żeby pochwalić się pracami :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie można zakupić takie pudełko ?
    No i oczywiście laleczke

    OdpowiedzUsuń